Tahrim Suresi

Burada kısaca Tahrim Suresini inceleyeceğiz.

Hz.Muhammed, eşlerinden Hafsa'yı bir geceliğine babası Ömer'in evine gönderir. Hafsa gittikten sonra, cariyesi Mariya'yı alır ve Hafsa'nın odasına götürür ve orada Mariya ile yatar. Ancak, normalde babasının evinde kalması gereken Hafsa eve erken döner ve Hz.Muhammed'i, kendi yatağında Mariya ile yatarken bulur. Bu duruma çok kızan Hafsa, olayı hemen Ayşe'ye anlatır. Ayşe, Hafsa ile birlik olup hz.Muhammed'e karşı çok sert tepki gösterirler. Hz.Muhammed bu tepkiden kurtulmak için, konunun diğer eşlere anlatılmamasını isteyerek Mariya ile bir daha ömür boyu yatmamak üzere yemin eder. Ancak, Hafsa bu olayı diğerlerine de anlatır. Bunun üzerine Hz.Muhammed verdiği yemini bozar. Tahrim Suresinin ilk 5 ayeti bu olayla ilgilidir:

1 Ey Peygamber! Allah'ın sana helal kıldığı şeyi, eşlerinin hoşnutluğunu isteyerek neden haramlaştırıyorsun? Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.
2 Allah size, yeminlerinizi çözmeyi farz kılmıştır. Ve Allah, sizin Mevlâ'nızdır. Alîm'dir O, her şeyi bilir; Hakîm'dir O, hikmetleri sonsuzdur.
3 Hani, Peygamber, eşlerinden birine bir sözü gizlice söylemişti. Sonra eşi bu sözü duyurup Allah da onu Peygamber'e bildirince, Peygamber sözün bir kısmını açıklamış, bir kısmından vazgeçmişti. Peygamber, sözü eşine bildirdiğinde o: "Bunu sana kim haber verdi?" demişti. Peygamber de: "O her şeyi bilen, her şeyden haberi olan bana bildirdi." diye cevaplamıştı.
4 Eğer ikiniz, ey hanımlar, Allah'a tövbe ederseniz ne iyi, çünkü kalpleriniz kaydı; yok eğer Peygamber'e karşı dayanışmaya girerseniz hiç kuşkusuz bizzat Allah, onun destekçisidir. Cebrail'le iman sahiplerinin iyilik severleri/ barışçıları da. Bütün bunlardan sonra melekler de ona arka çıkarlar.
5 O sizi boşarsa, kim bilir belki de Rabbi ona sizin yerinize sizden daha hayırlı eşler nasip eder: Allah'a teslim olan, iman sahibi, gönülden bağlı, tövbe etmesini seven, ibadete düşkün, yolculuk edebilen dullar ve bâkireler.( Burada araya girip bir kaç kelam edeceğim. Hz. Muhammed ne zaman zor durumda kalsa - özellikle eşleri ile ilgili münasebetlerinde - akabinde hemen bir ayet iniyor ve kadınlara karşı bu ayet koz olarak kullanılıyor, eh bal tutan * parmağını yalar sözü buradan geliyor sanırım )
* Balla ilgili kısmı en altta bilahare inceleyeceğiz.

Devam edelim ; Aslında, Muhammed'in cariyeleri ile yatamaması gibi bir kural yoktur. Zaten, Ahzab 51. Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. diyerek Muhammed'e kadınları istediği gibi kullanma konusunda her türlü yetkiyi vermektedir. Burada söz konusu olan muhtemelen, Muhammed'in , Hafsa'yı babasının yanına göndererek Mariya'yı Hafsa'nın sırasına koyması ve onun yatağını kullanmış olmasıdır. Ancak her durumda, Muhammed'in insanları istediği gibi güdebilmesine örnek olarak, Allah'dan geldi diyerek gösterdiğii Tahrim / 5. ayet oldukça ilginçtir. Bu açıkça yapılmış tehdittir, sizi boşarsa sizden daha iyilerini bulabilir ona göre haaa diyerek , aba altından sopa göstermektir.

* Gelelim bal tutma olayına , kimi sunni tefsirciler konunun yukarıda anlatılmış şekliyle cereyan ettiğini bildiği halde , alakasız hikayelerle açıkları kapatmaya gayret etmişsede , yaptığı açıklamalar ile surenin ilk ayetine ve beşinci ayetine çelişik durumda olmasına engel olamamıştır. İşte süleyman hocanın konuyla ilgili yazısı :Tahrim: harâm kılmak demektir. Hz. Peygamber'in, bazı yiyecekleri veya eylemi kendisine harâm kıldığını anlattığı için sûreye bu ad verilmiştir. 12 âyet olan bu sûre, Medine'de, Hucurât Sûresinden sonra inmiştir. Mushafta 66, inişte 106. sûredir. Hz. Peygamber, zevcelerinden birinin evinde bal şerbeti içmiş ve bu yüzden onun yanında biraz fazla kalmıştı. Bu durumu kıskanan iki zevcesi, aralarında kararlaştırıp Peygamber yanlarına vardığında, kendisinden meğâfir kokusu geldiğini söylediler. Meğâfir kötü kokan bir ağacın reçinesiydi. Kötü kokudan hoşlanmayan Hz. Peygamber, meğâfir yemediğini söyledi "Demek ki balı yapan arı meğâfir yalamış" dedi ve bir daha bal şerbeti içmemeğe and içti. Bu sûrenin, bu münâsebetle indiği rivâyet edilir. Bu tahrim olayının, asıl başka bir nedeni de vardır ki ayrıntı için Tefsirimize bakılmalıdır.

Merak edenler olacaktır elbetteki , surenin devamı aşağıdadır , özellikle verilen eş örnekler ne kadar dikkat çekici, kendinizi bir an için hafsa ve ayşe yerine koyun.
6 Ey iman sahipleri! Kendilerinizi ve ailelerinizi öyle bir ateşten koruyun ki, yakıtı insanlarla taşlardır. O ateşin başında çok katı, çok sert melekler vardır. Onlar, kendilerine emir verdiği konuda Allah'a isyan etmezler ve emredildikleri şeyi yaparlar.
7 Ey küfre sapanlar! Özür dilemeyin bugün! Çünkü siz yapıp ettiklerinizin karşılığı olarak cezalandırılıyorsunuz.
8 Ey iman edenler! Etkili öğüt veren bir tövbe ile Allah'a yönelin. Umulur ki Rabbiniz, çirkinliklerinizi ve günahlarınızı örter ve sizi altlarından ırmaklar akan cennetlere yerleştirir. O gün Allah, peygamberi ve onunla birlikte inananları utandırmayacaktır. Onların ışığı önlerinden ve sağ yanlarından koşup gelir. Şöyle derler: "Ey Rabbimiz! Işığımızı tamamla ve bizi bağışla! Sen her şeye Kadîr'sin, her şeye gücün yeter."
9 Ey Peygamber! Küfre sapanlarla ve münafıklarla mücadele et ve onlara karşı sert davran! Varacakları yer cehennemdir onların. Ne kötü dönüş yeridir o!
10 Allah, küfre sapanlarla ilgili olarak Nûh'un karısı ile Lût'un karısını örnek verdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki barışçı kulun nikâhı altında idiler, onlara hıyanet ettiler de eşleri, Allah'tan onlara gelecek olanı hiçbir şeyle geri çeviremediler. Şöyle dendi onlara: "Girin ateşe diğer gireceklerle birlikte!"
11 Allah, iman edenlerle ilgili olarak da Firavun'un karısını örnek verdi. Hani, o şöyle demişti: "Ey Rabbim! Benim için katında, cennette bir barınak yap; beni, Firavun'dan, onun yapıp ettiğinden kurtar; beni zulme sapmış topluluktan da kurtar."
12 Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem'i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.

Sevgiler...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

kafirrr.imansiz deyyus

Adsız dedi ki...

ULAN HELAL OLSUN. ADAMA BAK ATEİST AMA Bİ RMUSLUMANDAN DAHA COK KİTABI BİLİYOR GECTİM ONU TEFSİR YAPIYOR. YAZIK GUNUMUZ MUSLUMANLARINA. YAZIK SANA ZİRA AYETLERİ PEYGAMBER UYDURDU DİYEREK İNANMADIĞINI BELİRTİYORSUN. KURAN DER Kİ SENİN DİNİN SANA BENİM DİNİM BANA. KURANI OKUDUĞUN HALDE ANLAMIYORSAN ALLAH DER Kİ BEKLEYİN BAKALIM BİZDE BEKLİYORUZ( burada inanmayanlar hani nerde o Allah madem oyle ya azabı getirsin diye peygamberle alay ediyor ya ha işte bu sna) Bz kuranıarapca okuyarak mealinden bi haber cahil muslumanlara yazık diyoruz. aha biri okuyor anlamını biliyor sana iki kere yazık. Diğerleri cahilliğin verdiği mutluluk yaşıyor sen bilmenin verdiği cahilliği yaşıyorsun. Kuran oku desem anlamıyon ben sana ne diyim ki ....